Zapals.com

2 Kasım 2012 Cuma

Bir garip totem benim ki



Bir insan topluluğunun ya da tek bir kişinin gizemsel ve büyüsel duygularla bağlı bulunduğu hayvan, bitki, doğasal olay ya da cansız bir nesne olarak bilinir totem.

Günümüzde ise daha çok futbol taraftarları arasında kullanılan bu kelime anlam itibariyle kişinin taraftarı olduğu takımın galibiyeti için belli başlı yöntemler denemesi hayatında.

İç çamaşarını ters giymek, belli bir mekanda maçı izlemek, koltuğa farklı şekilde oturmak, maçı izlememek, sevişmek ( bunu tamamen uydurdum ama inanıyorum ki mutlaka var ) vb. daha da çoğaltılır bu örnekler.

Benim totemim ise bir zamanlar Trabzospor kaptanlığını da yapmış olan Hüseyin Çimşir'in forması ile maçları izlemek.

Peki bu forma bana nasıl geldi : kardeşim askerlik yaptığı sırada orada bulunan arkadaşlarından birinin babası Trabzonspor otobüsünün şoförlüğünü yapmaktaymış ve onun hediyesi olarak geldi.

Bazı arkadaşlarıma göre o gün lanetli sayılabilir.

Ne zaman toplu bir şekilde maç izlense üzerime bu formamı giyer ve mekanda yerimi alırım.

Tamam maçların çoğu aleyhimize bitmiş olabilir ama bunun tek sorumlusunun ben ve formam olduğu konusunda onlarla hemfikir değilim.

En yakın örneğini ise Bursa'nın 37 yıl aradan sonra bizi Avni Aker stadında yenerken gördük.

Ofspor'un Beşiktaş'a elenmesinin altında bile beni sebep gösterenler var :))

Neyse yeni aldığım karar ile bundan sonra o forma ile maç izlemeyeceğim ve alınacak sonuçlarda o gruptaki insanlar üzerinde baskım artacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder